Cookievoorkeuren
InstellingenIk ga akkoord

Vestiging ZWIJNDRECHT is met ingang van 19 augustus 2024 op de maandagen gesloten.

Veelgestelde vragen

Staat uw vraag er niet tussen? Neem gerust contact met ons op.

Monteert en installeert van Munster badkamers?

Van Munster is een groothandel en heeft geen loodgieters in dienst. Wij monteren/ installeren dus geen badkamers.

Waarom krijg ik op bepaalde artikelen een afwijkende korting?

Van Munster werkt met een groot aantal, nauwkeurig geselecteerde, fabrikanten. Haast al deze fabrikanten werken, soms zelfs op productniveau, niet met dezelfde conditiestructuur (marge).  Dit betekent dat wij op het ene product/merk een andere korting kunnen geven dan op het andere product/merk. 

Waarom zijn de artikelen in mijn offerte soms duurder dan op internet?

Als u via een webshop artikelen koopt moet u een hoop dingen zelf uitzoeken. Soms leidt dit ertoe dat bepaalde materialen niet bij elkaar passen/ op elkaar aansluiten.

Bij van Munster wordt u volledig ontzorgd.

  • U krijgt een persoonlijk gesprek met een verkoopadviseur in een zorgvuldig samengestelde inspirerende showroom waar u de producten kunt beleven/voelen.
  • Indien gewenst, maken we samen met u een 3d ontwerp van uw badkamer.
  • Uit dit gesprek volgt eventueel een duidelijke complete offerte.
  • Bij eventuele opdracht maken we voor uw installateur/aannemer nauwkeurige 2d tekeningen met maatvoering en aansluitingen.

Uiteraard worden de materialen door onze eigen chauffeurs netjes, op het door u gewenste afroepmoment, bij u afgeleverd.

U zult begrijpen dat bovenstaande zaken kosten met zich meebrengen waardoor de prijzen in onze offerte soms wat hoger kunnen zijn.

Toelichting montagekosten

De montagekosten betreffen niet alleen de montage van de artikelen maar ook de voorbereiding en het tekenwerk. Voordat de bouw start, wordt uw hele woning getekend. Als u de indeling heeft gewijzigd, worden de standaard tekeningen aangepast zodat het duidelijk is hoeveel materiaal er besteld dient te worden.

Er zijn veel disciplines betrokken in de badkamer. In onze offerte is dat ook duidelijk te zien doordat wij de bijkomende montagekosten per discipline onderaan bij elkaar zetten.

  • Het bouwbedrijf maakt de wanden en timmert bijvoorbeeld de ombouw van uw bad.
  • De elektricien maakt de elektra in de wanden en sluit uw spiegelverlichting aan.
  • De instalateur W (loodgieter) maakt het leidingwerk in de muren en hangt uw sanitair op.
  • Daarnaast komt een kitter alles afkitten.
Waarom is de sluitingsdatum zo snel?

Alle betrokken partijen (bouwbedrijf, installateur, elektricien en tegelshowroom) hebben voor de sluitingsdatum de getekende offerte (inclusief tekeningen) nodig om de gegevens te verwerken. Zij maken bijvoorbeeld leidingtekeningen die vervolgens gebruikt worden om de hoeveelheid materiaal te bepalen en te bestellen. Bij de bestelling van betonplaten worden bijvoorbeeld opgegeven waar de sparingen moeten komen. De sluitingsdatum ligt daarom vaak al voordat de bouw van uw woning start.

 

Wat verstaat Van Munster onder een nieuwbouwproject?

Een nieuwbouwproject bestaat uit meerdere woningen die seriematig gebouwd worden door de aannemer. Indien het één nieuwbouwwoning is, valt dit bij Van Munster in de categorie particulieren. 

Aan wie betaal ik mijn toiletruimte en badkamer?

De getekende offerte van uw sanitaire ruimtes wordt meegenomen in het meerwerk van uw bouwbedrijf. De betaling van de badkamer verloopt dus niet via van Munster Badkamers, u betaalt altijd aan de aannemer.

Waarom zijn de artikelen in mijn offerte soms duurder dan op internet?

De realisatie van een badkamer en toiletruimte in een nieuwbouwwoning is een gecompliceerd proces waar meerdere partijen, zoals projectontwikkelaar, aannemer, installateur, elektricien en tegelzetter bij betrokken zijn.

Dit proces wordt echter volledig voor u ontzorgd.

  • U krijgt een persoonlijk gesprek met een verkoopadviseur in een zorgvuldig samengestelde inspirerende showroom waar u de producten kunt beleven/voelen.
  • Indien gewenst maken we samen met u een 3d ontwerp van uw badkamer.
  • Uit dit gesprek volgt een duidelijke en complete offerte.
  • Bij eventuele opdracht maken we voor de installateur/aannemer nauwkeurige 2d tekeningen met maatvoering en aansluitingen.

U zult begrijpen dat bovenstaande zaken kosten met zich meebrengen waardoor de prijzen in onze offerte soms wat hoger kunnen zijn.
Uw woning is bij oplevering echter wel gereed en bovendien valt de garantie van de badkamer binnen het project.

Waarom krijg ik geen korting op bepaalde artikelgroepen?

Van Munster werkt met een groot aantal, nauwkeurig geselecteerde, fabrikanten. Haast al deze fabrikanten werken, soms zelfs op productniveau, niet met dezelfde conditiestructuur (marge).  Dit betekent dat wij soms op artikelen geen projectkorting kunnen geven.

Is er korting of extra korting mogelijk?

Afhankelijk van de projectafspraken tussen alle betrokken partijen, krijgt u onderaan de offerte wel of geen korting. Deze afspraken zijn voor het hele project van toepassing.
Als de offerte hoger uitkomt dan uw budget is, kunt u contact met ons opnemen zodat wij de mogelijkheden met u kunnen doornemen. Samen bespreken we bijvoorbeeld welke alternatieve goedkopere artikelen er mogelijk zijn. Afhankelijk van de projectafspraken zijn er wellicht andere mogelijkheden.

Waarom staat de standaard radiator niet in mijn offerte?

Als de standaard radiator niet in uw offerte staat, wordt deze niet door Van Munster geleverd. De installateur koopt deze bij een andere partij 

Toelichting retourprijzen

De installateur krijgt bij inkoop van grote aantallen gelijk sanitair (het standaard sanitair voor alle woningen in uw project) een speciale prijs. Deze prijs is meegenomen in de calculatie voor uw woning. Als u een ander artikel kiest, krijgt u daarom een gedeelte van de adviesprijs van uw sanitair retour. 

Toelichting opslag op prijzen sanitair

Het sanitair voor uw woning bestellen wij bij de fabrikant vlak voordat wij het aan uw installateur leveren. Wij betalen voor uw sanitair dus de prijs van komend jaar of bij appartementen wellicht de prijs over twee jaar. Op dit moment is nog niet bekend welke prijs dit zal zijn, maar hiervoor rekenen wij de toeslag. De prijsstijgingen van de fabrikanten zijn op dit moment vaak meer dan de toeslag, deze eventuele extra prijsverhoging nemen wij voor onze rekening.
Waarom kopen wij de artikelen nu dan niet alvast?
Wij doen veel nieuwbouwprojecten, als wij nu al het sanitair inkopen, zullen wij vele loodsen moeten huren om de artikelen op te slaan. Dit kost veel meer. Daarnaast is er kans van beschadigen van de producten.

Na oplevering: wanneer wordt mijn maatwerk douchewand/meubel gemonteerd?

Het inmeten van maatwerk artikelen kan pas nadat het tegelwerk gereed is. Soms is dit net voor de oplevering van uw woning, maar dit kan ook vlak na de oplevering zijn. Vervolgens wordt het product voor u op maat gemaakt. Een maatwerk artikel wordt dus eigenlijk altijd na oplevering geplaatst.

Ik heb een klacht tijdens of na de oplevering van mijn woning.

Alle klachten die u heeft tijdens of na de oplevering van uw woning kunt u aangeven bij uw kopersbegeleider/opleverdeskundige. Dit geldt ook voor de klachten met betrekking tot uw toiletruimte(s) en badkamer(s). Afhankelijk van het type klacht nemen zij contact op met de installateur of met Van Munster.

Hoe kan ik klant worden?

Leuk dat u interesse heeft!
Indien u klant wilt worden of gebruik wilt maken van de webshop kunt u een e-mail sturen naar verkoop@vanmunster.nl of bellen naar 0182-555900.
Of u kunt contact opnemen met onze accountmanager Stef Bruins op telefoonnummer 06-51473449.

Graag bespreken wij alle mogelijkheden en voordelen om met ons samen te werken.

Wat is de status van mijn service melding?

Wij doen onze uiterste best om uw service melding zo snel mogelijk op te lossen. Echter zijn wij in de meeste gevallen afhankelijk van meerdere factoren. Wanneer u benieuwd bent wat precies de status is kunt u altijd even contact opnemen met de verkoopbinnendienst. Als u belt is het voor ons heel prettig als u uw servicenummer bij de hand heeft.

Bezorgen jullie elke dag door heel Nederland?

Wij bezorgen niet elke dag door heel Nederland, uiteraard kunnen we altijd uitzonderingen maken.

Wij hebben hierin de volgende planning:

  • Wij bezorgen elke dag in de regio Rotterdam, Den Haag en Gouda.
  • Maandag bezorgen wij voornamelijk in bovengenoemde regio's
  • Dinsdag en donderdag bezorgen wij in het zuiden van het land
  • Woensdag en vrijdag bezorgen wij in de regio Utrecht en Noord-Holland
Waar kan ik een klacht- en/of servicemelding doen?

Voor een klacht- en/of servicemelding kunt u altijd contact opnemen met uw vaste contactpersoon op de verkoopbinnendienst. Wanneer u deze niet heeft kunt u altijd een e-mail sturen naar service@vanmunster.nl. Wij verzoeken u vriendelijk om zoveel mogelijk informatie in deze e-mail te zetten. Denk hierbij aan uw NAW gegevens, verkoopordernummer en factuurnummer. Wij zullen uw verzoek behandelen en reageren met een serviceformulier. Op dit formulier vindt u een servicenummer (SER-), houdt dit nummer alstublieft bij de hand wanneer er contact met ons is.

Kunnen jullie binnen enkele dagen leveren?

Of wij binnen enkele dagen kunnen leveren, ligt eraan of de gewenste artikelen op voorraad zijn. Wanneer de gewenste artikelen op voorraad zijn, kunnen wij snel leveren.

Is het mogelijk om artikelen op te halen bij ons magazijn?

Het is mogelijk om artikelen op te halen bij ons magazijn. Wel moet dit altijd in overleg gaan me de verkoopbinnendienst. Wij zullen voor u een afhaal bon aanmaken, zodat de artikelen netjes klaarliggen als u bij ons magazijn voor de deur staat.

Waar kan ik een aanvraag/bestelling doen, buiten de showroom om?

Wij maken heel graag een offerte voor u en ook voor bestellingen buiten de showroom om bent u bij de verkoopbinnendienst aan het juiste adres. U kunt gerust uw contactpersoon even bellen of een e-mail sturen. Ook is het altijd mogelijk om uw aanvraag/bestelling te sturen naar  bestellingen@vanmunster.nl. Wij zullen dan zo snel mogelijk een passend antwoord op uw vraag realiseren.

Hoe laat wordt mijn order geleverd?

Van Munster kan aan het einde van de middag, de dag voor levering, aangeven hoe laat uw order bezorgd wordt. Dat kunt u uiteraard altijd even aan u contactpersoon vragen. Dat dit pas de middag voor levering aan u gemeld kan worden, komt doordat de planning van onze routes einde van de dag gemaakt wordt.

Wat kost een bepaald artikel?

De zakelijke klanten van Van Munster kunnen de bruto- en nettoprijzen vinden op onze website. Als u nog geen inlog heeft voor onze website en dat wel wenst horen wij dat graag. Voor prijzen kunt u ons ook altijd even bellen of e-mailen.

Wat is de levertijd van een bepaald artikel?

Wanneer wij het artikel op voorraad hebben kunnen wij het binnen enkele dagen leveren. Wanneer iets niet op voorraad is kunt u ons altijd even bellen of een e-mail sturen. Wij zullen dan navraag doen bij de fabrikant en u vervolgens op de hoogte brengen van de verwachte levertijd. 

Hebben jullie een bepaald artikel op voorraad?

Voor onze zakelijke klanten is het mogelijk om onze voorraad live in te zien. Deze informatie kunt u vinden op onze website, als u nog geen inlog heeft voor de website en dat wel wenst horen wij dat graag. Uiteraard kunt u ons ook altijd even bellen of een e-mail sturen naar uw contactpersoon.

Wanneer kan ik mijn order verwachten?

In de orderbevestiging is de verwachte levertijd terug te vinden. Wanneer u zakelijke klant bent kunt u een inlog krijgen voor onze website, ook hier zijn al uw orders en verwachte levertijden terug te vinden. Uiteraard kunt u ons ook altijd even bellen of een e-mail sturen naar uw contactpersoon.

Is het mogelijk om een bestaande bestelling eerder te ontvangen?

Wanneer uw artikelen bij ons op voorraad zijn is het vaak mogelijk om een bestelling eerder te ontvangen. Neem hiervoor altijd contact op met uw contactpersoon.

Een nieuwbouwproject aanmelden, met wie kan ik contact opnemen?

U kunt contact opnemen met onze projectmanager Manuel van der Steen op telefoonnummer 06-21240974 of een e-mail sturen naar projecten@vanmunster.nl.
Graag bespreken wij hoe wij uw kopers hun droombadkamer laten uit zoeken binnen de mogelijkheden van uw project.

Welke stukken zijn gewenst voor een nieuwbouwproject?

Het uitgangspunt zijn alle stukken die ook in bezit zijn van de klant.

  • Technische omschrijving.
  • Complete set verkoopcontracttekeningen inclusief eventuele opties.
  • Optielijst. Sanitairbrochure
Wat is er nodig voor het maken van de nultekeningen?

Voor het maken van de nultekeningen is de volgende informatie nodig.

  • Verkoopcontracttekeningen in pdf met maatvoering in millimeters.
  • Binnenmaten van badkamer en toilet zonder tegelwerk.
  • Hoogte ruimtes.
  • Type wanden.
  • Afmeting deur inclusief kozijn.
  • Afmeting (hoogte, breedte, onderkant en bovenkant) ramen en de positie in de wand.
  • Afmeting schachten.
  • Hoogte elektrapunten.
Wat moet er gereed zijn voordat de klanten uitgenodigd kunnen worden voor een bezoek aan de showroom?

Het is van belang dat er eenduidige afspraken worden gemaakt in het voorbereidingstraject. Het showroomtraject kan starten zodra de nultekeningen, type sanitair, het projectdossier, de retourprijzen, afspraken over korting koper en de kostenlijst definitief zijn.

Een nieuwbouwproject aanmelden, met wie kan ik contact opnemen?

U kunt contact opnemen met onze projectmanager Manuel van der Steen op telefoonnummer 06-21240974 of een e-mail sturen naar projecten@vanmunster.nl.
Graag bespreken wij hoe wij uw kopers hun droombadkamer laten uit zoeken binnen de mogelijkheden van uw project.

Hoelang duurt de periode van voorbereiding van een project?

De doorlooptijd van de voorbereiding varieert van 3 tot 6 weken. Het traject van nultekeningen neemt over het algemeen een flink deel van deze tijd in beslag. In deze periode is de samenwerking en afstemming tussen de zakelijke partijen van essentieel belang.

Wat moet er gereed zijn voordat de klanten uitgenodigd kunnen worden voor een bezoek aan de showroom?

Het is van belang dat er eenduidige afspraken worden gemaakt in het voorbereidingstraject. Het showroomtraject kan starten zodra de nultekeningen, type sanitair, het projectdossier, de retourprijzen, afspraken over korting koper en de kostenlijst definitief zijn.

Welke stukken zijn gewenst voor een nieuwbouwproject?

Het uitgangspunt zijn alle stukken die ook in bezit zijn van de klant.

  • Technische omschrijving.
  • Complete set verkoopcontracttekeningen inclusief eventuele opties.
  • Optielijst. Sanitairbrochure
Wat is er nodig voor het maken van de nultekeningen?

Voor het maken van de nultekeningen is de volgende informatie nodig.

  • Verkoopcontracttekeningen in pdf met maatvoering in millimeters.
  • Binnenmaten van badkamer en toilet zonder tegelwerk.
  • Hoogte ruimtes.
  • Type wanden.
  • Afmeting deur inclusief kozijn.
  • Afmeting (hoogte, breedte, onderkant en bovenkant) ramen en de positie in de wand.
  • Afmeting schachten.
  • Hoogte elektrapunten.